torsdag 1 november 2007

Första skolveckan lider mot sitt slut

Kanonhärliga barn i åk 5-9!! Jag och Mia har fått ta hand om 8 elever denna första veckan. Vi har gjort olika saker allihopa. Någon har träslöjdat och gjort en stol, en annan håller på att bygger broar, ganska många gör arbete om thailand och skriver dagböcker hem till sina klasser i Sverige. Det är lärarna hemma som ska förse eleverna med material och det är väldigt olika vad de har fått med sig. En del lärare vill att vi gör samma som dem där hemma mest de äldsta barnen, andra tycker att vi får göra det vi hinner med och istället koncentrera oss på ämnena utifrån Thailand aspekten. Det är verkligen indivividanpassat och man hinner verkligen med var och en. Det är jättebra men man jobbar faktiskt trots detta långa dagar. Datorer och skrivare har en tentens att inte fungera när man vill.


Sofia ville höra om hemska djur och de finns också. I tisdags höll en elev i 5an på att trampa på en 1,5m lång svart orm mitt på skolgården. Mia tycker inte heller om kackerlackor så igår jagade jag ut tre stora exemplar från hennes rum... På stranden finns det förutom alla lösspringande hundar krabbor som är jättesnabba och på vår balkong har vi tre stycken ödlor var.


Igår hade vi gympa och spelade brännboll på stranden hela skolan. Jag förde protokoll i sanden och i halvtid var vi tvungna att bada för det var för varmt. Duscha gjorde alla i en vattenspridare ute på skolgården och thailäraren tittade konstigt när vi alla i personalen bytte om inne i en bungalow. Vi slutade riktigt tidigt och gick och la oss på beachen. Jag hittade en perfekt hängmatta mitt mellan skolan och hemmet mitt på stranden. Igår tvättade vi också förresten. Det var jobbigt att gå och lämna tvätten och betala 15 kr, vi måste dessutom gå inom och hämta den nu innan vi går hem. Tur är att städerskan har varit där idag så att vi inte behöver städa också!

På bilden har vi personalkonferens.

1 kommentar:

Lina K sa...

Skrattade gott åt kommentaren om datorer och skrivare... Det är ju något du blivit väldigt van vid i ditt tidigare arbetsliv. Ahem... :)