måndag 29 oktober 2007

Marknad och första skoldagen

Igår när vi vaknade, var himlen klarblå och vi var bara tvungna att ta ett morgondopp. Det var hur härligt som helst och vi insåg att vi hade 88 steg till stranden och 102 till vattnet från våra uteplatser. Efter det var det söndagsmarknad det är det varje söndag. Utbudet var riktigt bra men eftersom vi har betalt halva tidens boende kände vi båda att vi inte kunde shoppa loss riktigt. Toppar kunde man annars få för 20kr och jag var lite småsnål och tyckte att handväskorna var dyra som kostade 50kr.Vi åt i ett marknadsstånd och vi vet inte om det var kyckling, räkor, någon annan fisk eller vegitariskt men det var jättegott.



Efter markanden var vi inne i Saladan och kollade utbudet. Här finns det mesta faktiskt. Vi veckohandlade vilket kräver lite fantasi då vi inte har kylskåp och åkte hem.


Idag var det första jobbdagen och varje måndagmorgon samlas alla barnen i Salan som är en bamboklädd uteplats. Efter det tog vi (jag och Mia) in våra 6 barn i klassrummet för att presentera oss för varandra. Alla barnen verkade vara mysiga och några hittade varandra då cross var det gemensamma intresset. Vi gick ner till stranden och hade sandslottstävling och sedan var det dags för lunch. På eftermiddagen satte vi igån att arbeta och det kändes att alla barnen var målmedvetna.

Ikväll misstänker jag att jag har ätit råtta. Jag beställde rkor, men det luktade konstigt och smakade skunk. Dessutom har några sett att ett kök hade grillat en råtta. Det var äckligt!!!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, jag måste få säga att förutom det där med råttan så låter det underbart! Tänk att få bygga sandslott med ungarna i Bunkefostrand!
När ska du avslöja att det kryllar av jättespindlar och kackerlackor så jag ändå kan få känna att jag är nöjd med att stanna hemma....;)

Kramar
Sofia

Anonym sa...

Hej du!

Vi testar granvägens internet, alla tre här. Ha det bäst!