lördag 20 oktober 2007

Jobbigt med avsked


Eleverna på skolan var jättehärliga i fredags när det var min sista dag på Bellevueskolan fram till april. Kommentarerer som "hur ska jag nu klara matten"och "ingen kan förklara så som du" berör. En hel del nya elevern har också börjat hos oss och de lovordar alla vår lilla skola där man faktiskt lär sig mycket under en dag. Tack alla barnen, ni får mig att se fram emot april. Det är självklart ännu jobbigare att lämna familjen, vännerna, katten och Per. Man skapar en trygghet som finns runt om en hela tiden. Man tänker inte på att höra av sig eller att besöka alla, eller att berätta för dem hur viktiga de är utan de är en självklarhet som man tar för givet. Min farmor har en tanke om att vi inte kommer att ses mer och det känns tungt, fast samma farmor ringde bara till mig en gång när jag spenderade ett år i USA och det var när det var gräsbränder i Australien. Det blir så stort för den generationen. Många kommer dock och hälsar på och det ser jag fram emot.

1 kommentar:

Lina K sa...

Kommer sakna dej enormt mycket. Livet har varit alltför hektiskt för mig de senaste månaderna, och jag har varit extremt förvirrad. Jag vet att du kommer få en underbar tid, luft under vingarna och allt det där.. Det kommer bli jättekul för dig! Jag lovar hålla kontakten!! Förlåt för att jag inte varit en sån bra kompis som jag kan vara, det har inte gått så bra, jag är medveten om det. Det blir bättre!! puss o kram och lycka till!!!