lördag 27 oktober 2007

Nya upplevelser






Ja vi garvar gott jag och Mia när vi är ute på våra strapatser. Igår efter jobbet åkte vi iväg med tuktuk med det stora flyttlasset. Vi fick mecka ett tag med att ta ut pengar för maxbeloppet i automaten var 2000 sek och vi ville ju slippa en massa avgifter. Efter det chekade vi in och fick den fantastiska utsikten ni kan se på bilden varefter vi gick för att äta. Vi hittade ett ställe med mycket eld så där gick vi in. Det visade sig vara en stor buffet med allt möjligt igenkänningsbart och inte. Kyparen hjälpte oss att välja och sedan satte vi oss med praktiskt taget en lägereld på bordet. Kyparen hade varit snäll och lagt på en stor fiskbit (trodde vi) och vi började gamsa i oss all maten. Allt var väl inte så gott (inte den första biten iallafall) och vi struntade i alla dessa matregler. Blev vi inte sjuka av detta skulle vi kunna äta vad som helst tyckte vi. Jättemysigt, ett ställe där jag ska ta med Per. Vid ett tillfälle började det fräsa lite i luggen och efter ett toalettbesök och en koll på de andras intag insåg jag att den första biten som var pålagd inte alls var någon fisk utan snarare en stor fettbit av något slag. Denna hade vi gamsat i oss, iallafall halva för resten spottade jag ut. Jag mådde jätteilla helt plötsligt. URK!! Kan fortfarande må illa när jag skriver om detta. Hur som helst vi mådde bra idag.






Idag började dagen med en busstur in till Krabi. PÅ vägen dit skymtade jag Tesco och med Pers och mina erfarenheter var vi bara tvungna till att hoppa av. Det visade sig vara ett stort köpcentrum med många amerikanska affärer. Man kunde köpa mobiltelefoner, kläder, skor (3 för 100kr Madde) och en massa annat. Detta kan bli jobbigt för Magnus. Vi hittade det mesta vi behövde dock inte diskmedel och ingen förstod alls vad jag menade när jag demonstrerade detta. Kände mig ungefär som min mamma när vi var i Tyskland och köpte ost och hon sa muuuuuu. Hur diskar man i Thailand är nu frågan. Detta måste vi ta reda på på hemkunskapen. Jag gick också in på ett apotek och köpte munsårsalva och svampmedel till tårna. Allt går okej med lite demonstration så länge det inte är urinvägsinfektion som är problemet. Efter all denna shopping och 400 kr mindre i plånboken var det dags för lunch. Vi åt på ett thailändskt Jensens böfhus ungefär där man också kunde få laga maten själv men det ville vi inte, åt istället en jättegod ankstek för 10kr. Lite udda personal ar det där men rätt vad det var sattes musiken igång och alla i personalen började dansa hulahula. Det såg faktiskt skoj ut.


När vi sedan skulle åka hem var vi tvungna att ta oss in till Krabitown men att hitta en bussstation var lögn i h-vete. Gubben med en tand på bussen som försökte förklara hur han skulle hem och äta palsernacka (med en tand hmmm...) kunde inte hjälpa oss och en jättesnäll muslims tjej gjorde så gott hon kunde men inte hjälpte det. Det hela slutade med att bussbiljetten blev till en gratis privat bussresa och hur detta gick till har vi ingen aning om men mannen Boys namn på vårt hotell var inblandat.






I kväll har vi ätit gott igen och ska snart hem och somna till vågorna....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej. Låter som ett trevligt ställe. Jag menar 3 par skor för 100 kr, jag kommer på stört.

Ha det gott. Kramar Madde och Jonas