söndag 4 november 2007

Lanta runt

Pa fredagskvallen begav vi oss in till Saladan och at god mat pa en fiskresturant. Det var himla mysigt, det var Marie som ska undervisa forskoleklassen som visade oss denna. Dar brev vi ordentligt matta alla tre. Det var ocksa fototajm till vara arbetstillstand sa jag hade fatt pa mig den vita skjortan. Mia hade ingen vit skjorta men det loste photoshop. Vi fick inte le och vi sag konstiga ut i hyn sa det fick de andra pa. Man kan fraga sig efter alltihopa hur mycket som faktiskt ar jag pa den dar bilden.

I lordags begav vi oss ivag med tuktuk, jag, Mia och Marie for att utforska oldtown pa andra sidan on. Vagarna ar daliga men var forare korde sakert. Det fanns en utsiktsplats mitt uppe pa on dar det var en fantastisk utsikt. Dar var vi tvungna att stanna for en lemonshake innan vi tuffade vidare. Nar vi kom over till andra sidan borjade det stortregna sa det var bara till att satta pa sig ponchon. Vi traffade en amerikan som hade "en kompis" som skulle ta med sig en thailandska hem..... Vi hittade ocksa en fantastisk affar med hangmattor dar v var tvungna att softa ett tag.

Pa lordagseftermiddagen var det ocksa dags for melodikrysset. Vi far in P4 Uppland sa vi sjong med till Blasippan ute och Lady in Red. Till nasta vecka om vi ar hemma ska vi nog forsoka skriva ut krysset.

Igar kvall var det dags for en buffe med alla elever, foraldrar och larare fran skolan sa over 100personer samlades. Manga jatteharliga manniskor. Efter buffeten drog vi vidare till en riktigt slappepub dar vi larare och aven en elevfamilj samlades for att dricka ol. Det blev en harlig kvall och en kvallspromenad hem efter mycket velande tillsammans med Katrine.

Idag sondag har vi varit pa beachen och fatt farg. Kanonvader verkligen, lite molnigt men perfekt for oss som inte fatt sa mycket sol an. (Om nagon undrar sa var jag ocksa tvungen att ga tillbaka till gardagens pub dar jag hade glomt min poncho). Det har ju ocksa varit marknadsdag med spannande mat som inte alls skulle vara spicy men jag tror jag har fatt sar pa tungan. Kan inte avgora det riktigt an for den ar helt avdomnad.

Magnus undrade om flygbiljetter inrikes och det bestaller de flesta med hjalp av sina visakort fran airasias hemsida. De ar billiga ca 300skr enkel och flyger ett par ganger om dagen. Helt klart det smidigaste sattet. Haller ocksa pa med boende till oss alla som ar nere over jul och nyar. Har lamnat in onskemal till min nuvarande husvard och han har lovat att kolla runt och lamna besked denna veckan.

Bilder kommer nar jag far tillgang till en battre internetservice.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Blev inte förvånad, glömde du bara ponchon eller gick du hem barfota också???

Ha det gott. Mångar kramar

Anonym sa...

Det låter som om du verkligen utforskar omgivningen väl. Det blir ju toppen tills vi komemr dit och besöker. Underbarg att du redan är på boendet över nyår. Tack för infon om flyget. Vi bokar omgående från Krabi till Bangkok.

Kram
Magnus

Lina K sa...

Fotot som är "fixat" måste ju bara ses!
Kram
Linis