måndag 19 november 2007

Sjuk



Ja så har man varit sjuk också. I fredags när vi gick hem var det inte mycket med mig. Jag orkade knappt gå och Mia fick bära alla sakerna. Jag hade feber och ont i bihålorna så jag misstänkte bihåleinflammation. Jag har ju gått och dragit på något sedan i september som jag inte riktigt har blivit av med. Jag kom hem och mådde riktigt dåligt, orkade inte göra något utan la mig i sängen direkt. Det är ingen hit att vara sjuk i denna värmen, hemma hade man ju lagt sig med ett stort täcke och tagit en kopp te. Jag kände mig liten. På lördagen mådde jag ännu sämre och tog en madrass och la mig ute på altanen. Mia var lite magdålig så hon låg på altanen intill. Det var inte mycket med någon av oss. Jag försökte ringa min mamma för att få någon som tyckte synd om mig men insåg att hon var i Stockholm. Jag klädde på mig och tog en tuktuk in till apoteket, Mia vågade inte följa med utan var i behov av avståndet 10meter till en toa så lite halvyr begav jag mig iväg. Det är bra med apoteket här nere man pekar bara där man har ont och sedan får man en massa dunderpiller. Jag fick med mig pencillin hem samt tabletter för bihålorna och lite vanliga huvudvärkstabletter. Ett flertal timmar senare och efter ett melodikryss med Astrid Lindgren låtar kände jag mig genast lite bättre. Även Mia hade pignat till och mådde prima.

Inga kommentarer: