tisdag 27 november 2007

Advent

Nu har Mia och jag skaffat varsin stake men inte sören blir det roligare för det. Till och med veken veknar så vi har blivit tvungna till att kyla av oss i hettan.

Julpyntet är igång på våra balkonger. Vi har nu köpt varsin ljusstake som vi har dekorerat med sand och snäckor och till helgen ska det investeras i ljusslingor så att vi känner lite julstämning. Vi har också investerat i en frigolitlåda med is som vi ska ha till kylskåp, det börjar bli riktigt hemtrevligt.

I skolan sjunger vi luciasånger om dagarna. Nog ska det bli jul här också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kanske blir mer jul hos dig än hos oss, faktiskt... Jag vet inte när jag ska pynta. Och för den delen skulle väl Linton bara riva ner det direkt. Det här j---a exat tar kål på mig. Det är så tradigt med måsten. Jag bara skriver och läser, men det tar aldrig slut. Hur ska jag bli klar till den 21 dec? Ingen aning alltså... Tänk om man hade haft råd att komma på blixtvisit och bara skita i allt här i kalla SCHWEDEN. Va gött de hade vatt!

Stor kram, Svettis!
Sofia