torsdag 17 januari 2008

Lanthara Cottages hos Djingis och Pio

Nu har skolan börjat igen, Per har åkt hem och jag Mia och Sylva har bytt boende. Vi ville inte betala det höga priset hos Boy med familj längre och hittade ett jättetrevligt par som hyrde ut billiga bungalows mitt emellan stranden och vägen.

Flyttlasset gick av staplen i lördags. Per reste på morgonen och jag grät en skvätt när airconbussen begav sig. Det har varit tre underbara veckor tillsammans där vi hann med väldigt mycket men ändå kunde njuta av det thailändska lugnet. Tack Per.

En timme senare var vi packade (hihi)och klara jag, Mia och Sylva. Vi hade alla köpt på oss en del saker som vi nu fick asa på. Vi haffade två tuktuknissar som körde oss till vårt nya boende där vi sedan dess har blivit mycket väl mottagna av Djingis och Pio. De ställer upp, vi handlar på krita och de är mycket måna om oss och att vi ska ha det bra. Dessutom finns två söta små kattungar och jättfina träbungalows med altaner. Vi har pyntat, Mia med en massa böös och jag med lite finare pycke. Jag har skaffat trådlöst internet och min hängmatta är uppsatt. Fyra orkideér är upphängda och vi var i Krabi och shoppade för att inreda våra nya hem.

Inga kommentarer: