söndag 2 december 2007

Julklappsinköp

Ja, jag var inte lika tidigt på det som Madde som köpte alla sina klappar i våras men nu har jag iallafall köpt mina klappar som ska skickas hem. Det var roligt att köpa utan att behöva stressa i julruschen och inte en enda jullåt spelades i affärerna. Mia var nära att köpa alla sina julklappar på stranden när hon låg och solade. Hon kom dock fram till att hon skulle designa alla sina egna smycken med snäckor (den jag har sett såg dock mest ut som ett hawaiihalsband).

Vi har fått nytt besök av Silva, en väninna till Mia som är ute och reser runt. Mycket trevlig dam med mycket spännande att berätta.

Veckan som kommer bli tuff. Vi ska jobba i två dagar innan det bär av till Malaysia och Penang. Vi åker för att förlänga våra visum men vi ska passa på att se något annat också. Lite synd är det dock för vi missar kungens födelsedag som ska firas på onsdag då han fyller 80år.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej
Ok att jag köpte mina första klappar i våras (fniss), men jag har faktiskt några kvar att köpa. Tyvärr även några att komma på, vilket inte är det lättaste.

Det låter som att ni har det bra, jag hade gärna varit där nu istället för här i regnet. Jag fantiserar mig dit med hjälp av dina bilder.

Ha det gott. Kramar Madde

Lasse sa...

Hej Maria!

Hälsa Mia från Lasse,Odensbacken, Närke. Vi är gamla körkompisar i Askers kyrkokör sen många år. Jag fick reda på denna blogg av hennes syster Inger, som jag talade med i ett visst sammanhang.

Ha de bra och lev väl!

Hälsningar

Lasse
http://www.freewebs.com/askerslasse