fredag 4 april 2008

Hotellmeddelande till Mia

Ja Mia, det där med att lämna meddelande på hotellrum är nog utdött tyvärr. Mannen i receptionen tittade frågande på mig och förstod ingenting. Jag hoppas att bokningen fungerade.

Vad gjorde jag nu i Bangkok denna gången då?
Chatuchak Weekendmarket
Detta är helt klart värt ett besök om du har tid men har bara öppet dagtid lördagar och söndagar.. Det kostar ca 100 Bath med taxi att ta sig dit. Jag handlade en del presenter till dem där hemma. Billigare än nattmarknaden och värt att se hur de plågar djuren som är till salu genom att klä på dem kläder mm. Lät att irra bort sig, det hände mig även denna gången men enkelt när man lyxar med taxi då behöver man inte fundera på samma sätt var man är.

Tandis
Jag åkte tillbaka till tandläkaren och fixade kronan. Det gick jättebra och han var supertrevlig även denna gång, men pratade i ett och det är ju aldrig lätt att svara med alla grejer i munnen. Han fixade också till en gammal laddning som oturligt nog gick av en bit av på eftermiddagen när jag tuggade tuggummi. Då gick jag istället till tangläkaren på samma gata som väskaffären vid Kaosan och det fixade han utan kostnad plus att han fixade till ett början på hål som jag hade behövt att laga när jag kom hem. Hela kalaset gick på 600Bath. Bra.

Skräddaren
Klänningen blev jättebra. Den satt som en smäck och jag fick 4 olika band till. Priset var det samma som han hade sagt och han var jättetrevlig. Pluspoäng till honom. Lycka till!!

MBK och Siam
Ja precis som att vi inte shoppat tillräckligt. Köpte två par skor till på Bata. Ett par bruna och ett par beige. Köpte tre tjocka tröjor på Pena House våning två, Undvek tanterna i jeansaffären, skrattade gott när jag gick förbi ditt och Cathrines tröjställe, och gick säkert en timme i den roliga affären som påminde om Lagerhaus inne på Siam Diskovery. Gick ner till akvariet och uppskattade att se många hajar och stingrockor på nära håll. Detta var fantastiskt att se och jag satt en timme mitt i allt vattnet. Priset var hutlöst och det var inte jättestort. Jag hade gjort om det igen. 750 Bath Siam och Central World Plaza var jag bara inom och detta rekomenderar jag inte. Bara finmärken som har sina affärer och inget jag kände för att spendera pengar på.

Pratunam
Ett shoppingparadis nästan vid Siam. Här fanns massvis med små affärer dit thailändare gick och köpte storpack. Köpte man tre blev allt mycket billigare. Här hittade jag 6 kjolar, 6 par byxor, presenter hem, en jacka mm. Det finns två oika Pratunam market är ett hus fullt av billiga saker där jag började och hittade en del. Det bästa var ändå Pratunam Plaza. Detta får du inte missa Mia.

Poolen
Här spenderade jag min sista dag (förutom lite shopping). Här fanns också bra massage och bra fotvård. Härligt....

Posten
Inte långt ifrån Kaosan hittade jag en post. 17kg skickade jag hem, 20,5 hade jag i resväskan och tur var att de inte vägde handbaggaget. Thaihatten fick sitta på utsidan.

Tack för allt Mia än en gång. Vi har haft 5 härliga månader och det ska jag leva på länge. Vi träffas i sommar, kanske på bildvisning (ha,ha). Saknar dit stöd.

Kram Maria

Inga kommentarer: