lördag 23 februari 2008

Ko Rook

Det gäller att hinna med så mycket som möjligt på helgerna för helst vill man ju ha sett så mycket som möjligt. För tre helger sedan var vi utbjudna med jobbet till Ko Rook. Jag visste ingenting om ön utan vi begav oss med speedboat på morgonen. Det gungade ordentligt när båten flög fram på vågorna. Jag börjar undra om min båträdsla mjligtvis har dämpats för jag känner inte samma panik längre. Väl framme på Ko Rook började vi att snorkla. Jättemånga fina fiskar fanns det och helt klart blått vatten. Jag använde min undervattenskamera och fotade en hel del. Härligt. Efter snorkelturen var det stranden som gällde och det var helt klart den finaste stranden som jag har varit på. Bara en liten strandkant på kanske 3 meter och utanför denna var det blå grönt vatten. Strandremsan kantades av små illgröna träd och det var helt paradisaktigt. Njut av bilden.....
När det var dags för första toabesöket upptäckte jag två meter långa och minst 30cm breda varaner. Gigantiska. Det var bara att ta fram kameran igen. Varanerna ville helst inte bli fotade utan kom nära och då blev man allt lite skrajsen.

En underbar dag med, mycket sol och härligt sällskap. Tack Helena och Fredrik.

På söndagen åkte jag ensam till Raileybeach för att träffa våra grannar från Våxtorp. Det tog lång tid att åka och jag rekommenderar ingen att åka Ko Lanta- Railey bara för dagen men det ar härligt att träffa dem här i Thailand. Jag spenderade 2 timmar på Raley innan jag begav mig hemåt igen.

Inga kommentarer: