lördag 22 december 2007

Resa Lanta - Bangkok

Nu sitter man vid tagstationen i Bangkok. Jag har tagit farval av Sylva, Mia och Allas ett par dagar for att antligen fa traffa min sambo Per. De har lovat att de bara ska gora trakiga saker nu nar jag ar borta och en fest ar inbokad till den 28 klockan 19 pa Bomp Bar. Skamt osido jag vet att de kommer ha det underbart och fara runt pa motorcyklar, saknar det men man kan ju inte vara overallt.

Jag begav mig tidigt i gar morse. Bussen som skulle hamta mig klockan 9 dok upp 5 over 10 och man blir ganska nervos i det laget nar man har bokat en tagbiljett och hade velat ata lunch i Trang. Ja, ja jag hade ju packat ner nagra salta kex och Rocklets (goda eller hur Ellenor) sa jag skulle inte do av svalt. Chafforen korde som om han stulit bilen sa jag han fram 5 min innan taget skulle ga. Min mobil hade sa klart slutat fungera kvallen innan sa att fa tag pa Per var att foroka hitta en telefonkiosk. Detta hans inte med utan den hjalpsamme konduktoren lovade att hjalpa mig pa forsta stationen. Tagen var fina och gott om plats till att sitta i, jag hade dessutom tur att ingen datt mitt emot sa jag kunde slanga upp benen. Nagon ac var det inte tal om utan alla rutorna var nere sa att bade solen och vinden kom in. Harligt och en extra chans till att forbattra solbrannan. Taget kan ha gatt i max 50km/timme och bara ca 2 km fran Trang stannade taget. Alla for fram till fonsterna och det vi befarade var sant. Taget hade klippt en bil. Det fanns ingen direkt omtanke om att inte visa upp allt som hade hant utan taget rullade tillbaka sa att alla kunde beskada. Jag sag en aldre dam som grat hysteriskt, en motorcykel som var kvaddad och en totalkvaddad bil. Efter 15 min rullade taget vidare igen och alla utom jag stod och tittade i fonstret igen. Vad ar det med manniskor egentligen, nyfikna eller blodslystna?

Vid nasta station visade konduktoren mig till en telefonkiosk, han lovade att saga till mig nar det var dags och jag fick ringt hem till Per om bara for en liten stund. Sa mycket man vill saga och sa lite tid. Jag fick middag och frukost pa taget, inte alls det jag hade bestallt utan nagot som inte gick att identlifiera var det hade varit. Jag smakade pa allt men det ska sagas att det inte var sa mycket som jag at. Klockan 8 byggdes taget om till sovvagnar pa ett ganska smart satt och efter ett staende toabesok i gungning och tandborstning var det sangdags. Jag sov som en stock tills frukosten serverades klockan 4.

Nu har jag bokat in mig och Per pa ett riktigt lyxhotell i Bangkok, 2 natter innan vi drar ivag till kusten. Per onskade pool och det blev det nagaonstans vid Siam square.

Onskar nu alla en riktigt god jul.

Inga kommentarer: