onsdag 30 januari 2008

Mask i foten


En av mina värsta mardrömmar det är att sitta på toa en dag och behöva få ut en 30 meter lång binnikemask och detta är väl lite i stil med det. Redan innan nyår kände jag att det kliade på ovansidan av foten. Jag hade fått en en cm lång uppbuktning och som många av er vet kan jag inte sluta att pilla på saker och ting. Problemet var att när jag pillade så förflyttades denna centimetaren bara lite åt ett håll. Jag klämde, Mia klämde och Per klämde men inget hände. Då jag visste och hade hört talas om att man kunde få mask efter att ha gått i vattenpölarna utmed vägen skar jag också upp en bit men kunde inte se något. EFter ett tag var det inte längre ett streck utan ett v. Rätt som det var slutade det klia och jag tänkte inte mer på det förrän en vecka sedan när det började klia på innersidan av foten och en liten utbuktning började att visa sig. Det var lika bra att gå till apoteket där de också misstänkte mask. Jag fick piller som såg ut som glada gubbar och som inom tre dagar skulle ta dö på alla maskar i min kropp. Lite skeptisk med ändå började jag för tre dagar sedan att äta dessa piller. Sedan dess har det känts som sockerdricka i fötterna. Det kryper, inte maskarna tror jag, utan allt annat som har satts igång och mina vader har minskat i omfång. Jag insåg också att mina andra fötter också hade blivit angripna och det visade 7 små bubblor. Nu ska jag ha tagit dö på maskarna och hoppas att de försvinner ut med mitt blod..... Jag hoppas innerligt att inga kommer ut genom något annat hål....

Inga kommentarer: